Het internet heeft een wereld gecreëerd waarin elk bedrijf miljoenen potentiële klanten kan bereiken. Om de aandacht van deze mensen te krijgen, moet u er echter voor zorgen dat uw marketing topnotch is. Met zoveel bedrijven die het internet gebruiken voor hun e-commerce marketing om klanten te bereiken, is het goed om de beste marketingstrategieën te bedenken. E-commerce marketing kan een lastig iets zijn. Er zijn zoveel verschillende methoden om te proberen en er is geen one size fits all voor wat het beste werkt. Daarom geven we u enkele tips en ideeën om u op weg te helpen op uw reis naar e-commerce marketing!
Wat is e-commerce marketing?
De e-commerce-industrie is een wereldwijde marktplaats van 1,8 biljoen euro die gemiddeld meer dan 2 miljard euro aan inkomsten per dag genereert. Als 's werelds grootste winkel zijn internetretailers voortdurend op zoek naar nieuwe manieren om hun klantenbestand uit te breiden en de verkoop te verhogen. E-commerce marketing strategieën kunnen bedrijven helpen groeien door meer klanten aan te trekken via advertentiecampagnes, online video's, posts op sociale media en zoekmachineoptimalisatie, ook wel SEO genoemd. Deze strategieën helpen bedrijven ook om relaties met huidige klanten te onderhouden door een waardevolle klantenservice te bieden via e-mail, telefoontjes of chat. Of u nu net begint of uw bedrijf al jaren runt, er zijn veel voordelen aan het investeren van uw tijd en geld in online marketinginspanningen. Er is dan ook geen reden om niet vandaag al te beginnen.
De mogelijkheden
Het belang van e-commerce marketing vandaag is geen grap. E-commerce bedrijven en ondernemers hebben sinds de introductie van social media een aanzienlijke omzetstijging gezien, maar het is helaas niet genoeg om alleen op Facebook te posten. Er zijn veel verschillende wegen waarmee rekening moet worden gehouden bij het online bereiken van klanten. Een van deze manieren is via SEO; het optimaliseren van uw site voor zoekmachines kan u helpen hoger te scoren en meer verkeer te krijgen. Zo kunt u bijvoorbeeld werken met bloggers die op verschillende blogsites schrijven over uw bedrijf en producten. Een andere effectieve manier om uw bedrijf online te promoten, is door boeiende content te maken, die leads kan genereren van potentiële klanten die uw bedrijf misschien nog niet eens kennen. Bijvoorbeeld door te focussen op een aantrekkelijk Instagram account en samen te werken met influencers die uw producten promoten. Ten slotte mogen e-mail marketing campagnes nooit over het hoofd worden gezien. Het klinkt misschien als oud nieuws, maar het wordt keer op keer bewezen dat e-mail marketing campagnes met een verbazingwekkend percentage (soms tot wel 50%!) converteren.